Connecting to LinkedIn...

W1siziisijiwmtyvmdyvmjkvmdevnduvmtcvmzc3lzeymdg3mdq3xzy4odc1mjmwndu5ndewnv83mzm2otm2odgxmjyymze3mjc5x28uanbnil0swyjwiiwidgh1bwiilciyntywediwmcmixv0

Business Call ေခၚဆိုရာတြင္ လိုက္နာသင့္ေသာ အေျခခံ ၅ ခ်က္

Posted on 7/09/2016 by Haymar SuSuSan

W1siziisijiwmtyvmdkvmdcvmdcvmjyvmzkvnzg4l2j1c2luzxnzihboignhbgwuanbnil0swyjwiiwidgh1bwiilcizmdb4mjiwxhuwmdnlil1d

(Zaw Gyi Version)

လုပ္ငန္းခြင္က ၀န္ထမ္းမ်ားအေနနဲ႔ အလုပ္ကိစၥနဲ႔ဖုန္းေခၚတဲ့အခါ (သို႔) ဖုန္းလက္ခံေျပာတဲ့အခါ လိုက္နာသင့္တဲ့အခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ 

1. Identify yourself. (ကိုယ့္ကိုယ္ကို မိတ္ဆက္ပါ။)

ကိုယ့္ဘက္ကေန ဖုန္းစေခၚတဲ့အခါ “ဘယ္သူ၊ဘယ္ဝါနဲ႔  ဖုန္းေျပာခ်င္ပါတယ္၊” “ ဘာအေၾကာင္းအရာပါ” လို႔ မေျပာခင္ အရင္ဆုံး တစ္ဖက္က ဖုန္းေျဖတာနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ့္ကို မိတ္ဆက္သင့္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ နာမည္ နဲ႔ Company နာမည္ (လိုအပ္လၽွင္ ရာထူး) တို႔ကို ေျပာၿပီးမွသာ ကိုယ္ဆက္သြယ္ခ်င္တဲ့ တစ္ဖက္လူကို ကိုယ္သိခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စေမးသင့္ပါတယ္။ 

2. Always know and state the purpose of the communication. (ကိုယ္ဖုန္းဆက္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို ကိုယ္တိုင္ေသခ်ာသိပါေစ။)
အလုပ္ကိစၥနဲ႔ ဖုန္းေခၚတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူနဲ႔ “ ဘယ္အေၾကာင္းအရာ ေျပာမယ္၊ ဘယ္ကိစၥကိုေတာ့ ေမးဖို႔လိုတယ္၊ အတည္ျပဳဖို႔လိုတယ္” စသျဖင့္ ဖုန္းမေခၚခင္ကတည္းက ေသခ်ာ စဥ္းစားထားသင့္ပါတယ္။

3. If you told a person you would call at a certain time, call them as you promised. (ဖုန္းဆက္မယ္လို႔ ကတိေပးထားတဲ့ အခ်ိန္အတိုင္း ဖုန္းဆက္ပါ။)
အလုပ္အရမ္းမ်ားလာတဲ့အခါ၊ တျခားအေရးႀကီးကိစၥတစ္ခုေပၚလာတဲ့အခါမ်ိဳးက်ရင္ တစ္ဖက္လူကို လုပ္ငန္းကိစၥဖုန္းဆက္မယ္လို႔ ေျပာထားၿပီးမွ မဆက္ျဖစ္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ၾကဳံလာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္ မဆက္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကို ႀကိဳၿပီး ေျပာျပထားသင့္ပါတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဖုန္းဆက္ေျပာဖို႔ လုံးဝ မအားလပ္တဲ့အခါမ်ိဳးက်ရင္ တျခားတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ဖုန္းဆက္ခိုင္းတာမ်ိဳး (သို႔) Email ပို႔တာမ်ိဳး လုပ္သင့္ပါတယ္။ 

4. Be sensitive to the tone of your voice. (အသံေနအသံထားမွန္မွန္နဲ႔ ေျပာသင့္ပါတယ္။)
တစ္ခုခုကိုစားရင္း (သို႔) ၀ါးရင္း ေျပာတာမ်ိဳး၊ အသံအက်ယ္ႀကီး (သို႔) ဗလုံးဗေထြးေျပာတာမ်ိဳးေတြကို လုံးဝေရွာင္သင့္ပါတယ္။ အလုပ္ကိစၥနဲ႔ ဖုန္းဆက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုံမွန္ေလသံ နဲ႔ ယဥ္ေက်းတဲ့ အသုံးအႏွုန္းေတြသုံးၿပီး ေျပာသင့္ပါတယ္။ မိခင္ဘာသာစကားမဟုတ္တဲ့ တျခားဘာသာစကားနဲ႔ ေျပာဆိုရတဲ့အခါ ပိုၿပီး Formal ျဖစ္တဲ့ စကားလုံး၊ Business Term ေတြကို အသုံးျပဳသင့္ပါတယ္။ 

5. Do not allow interruptions to occur during conversations. (ဖုန္းေျပာေနတုန္း တျခားကိစၥမ်ားကို လက္ခံေျပာဆိုတာမ်ိဳး မျပဳလုပ္ပါနဲ႔။)
ဖုန္းေျပာေနရင္း တစ္ေယာက္ေယာက္က Interrupt လုပ္ဖို႔၊ စကားေျပာဖို႔ ႀကိဳးစားလာတဲ့အခါ (ကိုယ့္ရဲ့ အထက္လူႀကီးပင္ ျဖစ္ပါေစ) လ်စ္လ်ဴရွုထားလိုက္ပါ။ ဖုန္းေျပာေနရင္း တျခားကိစၥတစ္ခုကို ေျပာဆို ေဆာင္ရြက္တာဟာ တစ္ဖက္လူကို မေလးစားရာ ေရာက္ပါတယ္။ 

အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြကို လိုက္နာၿပီး ေျပာဆိုဆက္ဆံတဲ့အခါ အလုပ္ကိစၥေတြ ပိုမိုျမန္ဆန္ေခ်ာေမြ႕လာမွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ကိုယ္က တေလးတစား ျပဳမူထားတဲ့အတြက္ အလုပ္ရွင္မ်ားသာမက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကပါ ကိုယ့္ကို Communication Skill ေကာင္းတဲ့သူတစ္ေယာက္၊ Ethic ရွိတဲ့သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ သတ္မွတ္လာတာကို ေတြ႕ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 

(Unicode Version)

လုပ်ငန်းခွင်က ဝန်ထမ်းများအနေနဲ့ အလုပ်ကိစ္စနဲ့ဖုန်းခေါ်တဲ့အခါ (သို့) ဖုန်းလက်ခံပြောတဲ့အခါ လိုက်နာသင့်တဲ့အချက်များကို ဖော်ပြပေးလိုက်ပါတယ်။ 

1. Identify yourself. (ကိုယ့်ကိုယ်ကို မိတ်ဆက်ပါ။)
ကိုယ့်ဘက်ကနေ ဖုန်းစခေါ်တဲ့အခါ “ဘယ်သူ၊ဘယ်ဝါနဲ့  ဖုန်းပြောချင်ပါတယ်၊” “ ဘာအကြောင်းအရာပါ” လို့ မပြောခင် အရင်ဆုံး တစ်ဖက်က ဖုန်းဖြေတာနဲ့ ကိုယ့်ကိုယ့်ကို မိတ်ဆက်သင့်ပါတယ်။ ကိုယ့်ရဲ့ နာမည် နဲ့ Company နာမည် (လိုအပ်လျှင် ရာထူး) တို့ကို ပြောပြီးမှသာ ကိုယ်ဆက်သွယ်ချင်တဲ့ တစ်ဖက်လူကို ကိုယ်သိချင်တဲ့အကြောင်းအရာနဲ့ပတ်သက်ပြီး စမေးသင့်ပါတယ်။ 

2. Always know and state the purpose of the communication. (ကိုယ်ဖုန်းဆက်ရတဲ့ အကြောင်းအရင်းကို ကိုယ်တိုင်သေချာသိပါစေ။)
အလုပ်ကိစ္စနဲ့ ဖုန်းခေါ်တာဖြစ်တဲ့အတွက် ဘယ်သူနဲ့ “ ဘယ်အကြောင်းအရာ ပြောမယ်၊ ဘယ်ကိစ္စကိုတော့ မေးဖို့လိုတယ်၊ အတည်ပြုဖို့လိုတယ်” စသဖြင့် ဖုန်းမခေါ်ခင်ကတည်းက သေချာ စဉ်းစားထားသင့်ပါတယ်။

3. If you told a person you would call at a certain time, call them as you promised. (ဖုန်းဆက်မယ်လို့ ကတိပေးထားတဲ့ အချိန်အတိုင်း ဖုန်းဆက်ပါ။)
အလုပ်အရမ်းများလာတဲ့အခါ၊ တခြားအရေးကြီးကိစ္စတစ်ခုပေါ်လာတဲ့အခါမျိုးကျရင် တစ်ဖက်လူကို လုပ်ငန်းကိစ္စဖုန်းဆက်မယ်လို့ ပြောထားပြီးမှ မဆက်ဖြစ်တော့တဲ့ အခြေအနေမျိုး ကြုံလာတတ်ပါတယ်။ အဲဒီအခါကျရင် မဆက်ဖြစ်တဲ့အကြောင်းကို ကြိုပြီး ပြောပြထားသင့်ပါတယ်။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ဖုန်းဆက်ပြောဖို့ လုံးဝ မအားလပ်တဲ့အခါမျိုးကျရင် တခြားတစ်ယောက်ယောက်ကို ဖုန်းဆက်ခိုင်းတာမျိုး (သို့) Email ပို့တာမျိုး လုပ်သင့်ပါတယ်။ 

4. Be sensitive to the tone of your voice. (အသံနေအသံထားမှန်မှန်နဲ့ ပြောသင့်ပါတယ်။)
တစ်ခုခုကိုစားရင်း (သို့) ၀ါးရင်း ပြောတာမျိုး၊ အသံအကျယ်ကြီး (သို့) ဗလုံးဗထွေးပြောတာမျိုးတွေကို လုံးဝရှောင်သင့်ပါတယ်။ အလုပ်ကိစ္စနဲ့ ဖုန်းဆက်တာဖြစ်တဲ့အတွက် ပုံမှန်လေသံ နဲ့ ယဉ်ကျေးတဲ့ အသုံးအနှုန်းတွေသုံးပြီး ပြောသင့်ပါတယ်။ မိခင်ဘာသာစကားမဟုတ်တဲ့ တခြားဘာသာစကားနဲ့ ပြောဆိုရတဲ့အခါ ပိုပြီး Formal ဖြစ်တဲ့ စကားလုံး၊ Business Term တွေကို အသုံးပြုသင့်ပါတယ်။ 

5. Do not allow interruptions to occur during conversations. (ဖုန်းပြောနေတုန်း တခြားကိစ္စများကို လက်ခံပြောဆိုတာမျိုး မပြုလုပ်ပါနဲ့။)
ဖုန်းပြောနေရင်း တစ်ယောက်ယောက်က Interrupt လုပ်ဖို့၊ စကားပြောဖို့ ကြိုးစားလာတဲ့အခါ (ကိုယ့်ရဲ့ အထက်လူကြီးပင် ဖြစ်ပါစေ) လျစ်လျူရှုထားလိုက်ပါ။ ဖုန်းပြောနေရင်း တခြားကိစ္စတစ်ခုကို ပြောဆို ဆောင်ရွက်တာဟာ တစ်ဖက်လူကို မလေးစားရာ ရောက်ပါတယ်။ 

အထက်မှာ ဖော်ပြခဲ့တဲ့ အချက်တွေကို လိုက်နာပြီး ပြောဆိုဆက်ဆံတဲ့အခါ အလုပ်ကိစ္စတွေ ပိုမိုမြန်ဆန်ချောမွေ့လာမှာ ဖြစ်တဲ့အပြင် ကိုယ်က တလေးတစား ပြုမူထားတဲ့အတွက် အလုပ်ရှင်များသာမက လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်များကပါ ကိုယ့်ကို Communication Skill ကောင်းတဲ့သူတစ်ယောက်၊ Ethic ရှိတဲ့သူတစ်ယောက်အဖြစ် သတ်မှတ်လာတာကို တွေ့မြင်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။