Connecting to LinkedIn...

W1siziisijiwmtyvmdyvmjkvmdevnduvmtcvmzc3lzeymdg3mdq3xzy4odc1mjmwndu5ndewnv83mzm2otm2odgxmjyymze3mjc5x28uanbnil0swyjwiiwidgh1bwiilciyntywediwmcmixv0

ထူးချွန်တဲ့ အရောင်းသမားကောင်းတစ်ယောက်ဖြစ်ဖို႕

Posted on 14/09/2016 by Myo Min Latt

W1siziisijiwmtyvmdkvmtqvmduvmdavmdqvnjk5l3doyxqtbwfrzxmtys1nb29klxnhbgvzbwfulmpwzyjdlfsiccisinrodw1iiiwimzawediymfx1mdazzsjdxq

(Zaw Gyi Version)


ယနေ့ခေတ်မှာ အဘက်ဘက်က အပြိုင်အဆိုင်တိုးတက်လာတာနဲ့အမျှ စျေးကွက်ထဲမှာရော မိမိလုပ်ကိုင်နေတဲ့လုပ်ငန်းထဲမှာပါ အရောင်းသမားတွေကပိုမိုများပြားလာပါတယ်။ အဲ့လိုများပြားတဲ့အထဲကမှ သာမန်အရောင်းသမားတစ်ယောက်အနေနဲ ့မဟုတ်ဘဲ ထူးချွန်တဲ့ အရောင်းသမားကောင်းတစ်ယောက်ဖြစ်ဖို ့ဆိုရင်တော့ သူများနဲ့မတူတဲ့အရည်အချင်းတွေရှိနေဖို ့လိုတာတော့ အသေအချာပါပဲ။ ဒီနေ့ရေးမယ့်အကြောင်းအရာလေးကတော့ အရောင်းသမားကောင်းတစ်ယောက်ဖြစ်ဖို့လိုအပ်တဲ့ အခြေခံအရည်အချင်း (၃) ချက်ဖြစ်ပါတယ်။ အခြေခံကောင်းကောင်းအုတ်မြစ်ချလိုက်ရင် ဒီထက်ပိုမြင့်တဲ့နေရာကိုသွားတဲ့အခါ မခက်ခဲဘဲအဆင်ပြေချောမွေ့နိုင်မှာပါ။ ကဲ ဒါဆိုရင် စလိုုက်ရအောင်။

၁။ မိမိလုပ်ငန်းရဲ့ကုန်ပစ္စည်း (သို့မဟုတ်) ၀န်ဆောင်မှုအကြောင်းကို သေချာနားလည်ထားရုံသာမက အားသာချက်၊ အားနည်းချက်တွေကိုပါရှင်းလင်းစွာသိထားရမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဒါမှသာ စားသုံးသူ (Customer) က ကိုယ့်ရဲ့ကုန်ပစ္စည်းနဲ့ ပြိုင်ဘက်ကုမ္ပဏီကထုတ်လုပ်ထားတဲ့ ကုန်ပစ္စည်းနဲ့နှို်င်းယှဉ်ပြီး မေးမြန်းလာတာတွေရှိနိုင်ပါတယ်။ ဒီလိုအချိန်ဆိုရင် ကိုယ်က Customer ကို ဘယ်လိုပြန်ပြောမလဲ? နမူနာအနေနဲ့ စံထားရမယ့်အဖြေလေးကိုအကြမ်းအားဖြင့်ဖြေပြပေးပါမယ်။ 
စားသုံးသူ။    ။ အစ်မတို့အိမ်မှာ ဆပ်ပြာမှုန့် A ကိုပဲသုံးတယ်။ အခုလာရောင်းတဲ့ ဆပ်ပြာမှုန့် B က ဘာပိုကောင်းလို့လဲ?
စံပြအဖြေ။    ။ အစ်မပြောတဲ့ဆပ်ပြာမှုန့်ကို ကျွန်တော်သုံးဖူးတယ်ဗျ။ သူကအတော်လဲသုံးလို့ကောင်းပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ အစ်မ ကျွန်တော်တို့ထုတ်တဲ့ဆပ်ပြာမှုန့်က အညစ်အကြေးတွေကို ခဏလေးနဲ့သန့်ရှင်းအောင်လုပ်ပေးနိုင်ပြီး Energy Saving Technology ကိုသုံးထားတဲ့အတွက်ကြောင့် ရေကုန်သက်သာစေပါတယ်။

၂။ မိမိလုပ်ငန်းနဲ့သက်ဆိုင်နေတဲ့ စားသုံးသူနဲ့စျေးကွက်ကို သေချာနားလည်ထားရမှာဖြစ်တယ်။ စားသုံးသူက ဘာကိုလိုအပ်နေတယ်။ စျေးကွက်ထဲမှာဘယ်လိုတွေပြောင်းလဲနေတာကိုသိပြီး လိုအပ်ရင် ကုန်ပစ္စည်းနဲ ့ဝန်ဆောင်မှုကိုပိုကောင်းမွန်အောင်အဆင့်မြှင့်တင်မှုတွေ ပြုလုပ်ရပါမယ်။

၃။ အပြောအဆိုညက်ညောရည်မွန်ရမယ်။ ကိုယ်နဲ ့ပထမဆုံးတွေ့ဆုံတဲ့ သူတစ်ယောက်နဲ ့ပြောဆိုဆက်ဆံရမှာ ဖြစ်တဲ့အတွက် စစတွေ့ချင်းမှာ အရမ်းစီးပွားရေးဆန်ဆန်စကားပြောခြင်းထက် ကိုယ့်အပေါ်ကိုယုံကြည်မှုရှိလာအောင် အရင်တည်ဆောက်သင့်တယ်။ အထူးသဖြင့် မြန်မာစျေးကွက်မှာ တစ်ယောက်နဲ ့တစ်ယောက် ယုံကြည်မှုကို ပိုပြီးအလေးအနက်ထားကြတဲ့အတွက် ကိုယ့်ဘက်ကသာရိုးသားပြီးယုံကြည်မှုကိုမပျက်စီးအောင်စောင့်ထိန်းမယ််ဆိုရင် ပိုအောင်မြင်ပြီး ကိုယ့် Customer တွေနဲ့ကြာရှည်လက်တွဲလုပ်နိုင်မှာ ဖြစ်တယ်။

အခုအပေါ်က ဖော်ပြသွားတဲ့အချက်တွေကတော့ အောင်မြင်တဲ့အရောင်းသမားတိုင်း လိုက်နာကျင့်ုသုံးခဲ့တဲ့ အဓိကအချက်တွေပဲ ဖြစ်တယ်။ အပေါ်ကဖော်ပြခဲ့တဲ့ အချက်လေးတွေကို လိုက်နာဆောင်ရွက်ပြီး ထူးချွန်တဲ့အရောင်းသမားတွေ ဖြစ်ကြပါစေလို ့ဆုတောင်းပေးလိုက်ပါတယ်။

(Unicode Version)

ယေန႔ေခတ္မွာ အဘက္ဘက္က အျပိဳင္အဆိုင္တိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ေစ်းကြက္ထဲမွာေရာ မိမိလုပ္ကိုင္ေနတဲ့လုပ္ငန္းထဲမွာပါ အေရာင္းသမားေတြကပိုမိုမ်ားျပားလာပါတယ္။ အဲ့လိုမ်ားျပားတဲ့အထဲကမွ သာမန္အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ ့မဟုတ္ဘဲ ထူးခြ်န္တဲ့ အေရာင္းသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို ့ဆိုရင္ေတာ့ သူမ်ားနဲ႔မတူတဲ့အရည္အခ်င္းေတြရွိေနဖို ့လိုတာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီေန႔ေရးမယ့္အေၾကာင္းအရာေလးကေတာ့ အေရာင္းသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔လုိအပ္တဲ့ အေျခခံအရည္အခ်င္း (၃) ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံေကာင္းေကာင္းအုတ္ျမစ္ခ်လိုက္ရင္ ဒီထက္ပိုျမင့္တဲ့ေနရာကိုသြားတဲ့အခါ မခက္ခဲဘဲအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ႏုိင္မွာပါ။ ကဲ ဒါဆုိရင္ စလိုုက္ရေအာင္။

၁။ မိမိလုပ္ငန္းရဲ႕ကုန္ပစၥည္း (သို႔မဟုတ္) ၀န္ေဆာင္မွဳအေၾကာင္းကို ေသခ်ာနားလည္ထားရံုသာမက အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြကိုပါရွင္းလင္းစြာသိထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ စားသံုးသူ (Customer) က ကိုယ့္ရဲ႕ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ျပိဳင္ဘက္ကုမၸဏီကထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ႏိႈ္င္းယွဥ္ျပီး ေမးျမန္းလာတာေတြရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလုိအခ်ိန္ဆုိရင္ ကိုယ္က Customer ကို ဘယ္လုိျပန္ေျပာမလဲ? နမူနာအေနနဲ႔ စံထားရမယ့္အေျဖေလးကိုအၾကမ္းအားျဖင့္ေျဖျပေပးပါမယ္။ 
စားသုံးသူ။    ။ အစ္မတုိ႔အိမ္မွာ ဆပ္ျပာမႈန္႔ A ကိုပဲသုံးတယ္။ အခုလာေရာင္းတဲ့ ဆပ္ျပာမႈန္႔ B က ဘာပိုေကာင္းလုိ႔လဲ?
စံျပအေျဖ။    ။ အစ္မေျပာတဲ့ဆပ္ျပာမႈန္႔ကို ကၽြန္ေတာ္သုံးဖူးတယ္ဗ်။ သူကအေတာ္လဲသုံးလုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အစ္မ ကၽြန္ေတာ္တု႔ိထုတ္တဲ့ဆပ္ျပာမႈန္႔က အညစ္အေၾကးေတြကို ခဏေလးနဲ႔သန္႔ရွင္းေအာင္လုပ္ေပးႏုိင္ျပီး Energy Saving Technology ကိုသုံးထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေရကုန္သက္သာေစပါတယ္။

၂။ မိမိလုပ္ငန္းနဲ႔သက္ဆိုင္ေနတဲ့ စားသံုးသူနဲ႕ေစ်းကြက္ကုိ ေသခ်ာနားလည္ထားရမွာျဖစ္တယ္။ စားသံုးသူက ဘာကိုလိုအပ္ေနတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲမွာဘယ္လိုေတြေျပာင္းလဲေနတာကိုသိျပီး လိုအပ္ရင္ ကုန္ပစၥည္းနဲ ့၀န္ေဆာင္မွဳကိုပိုေကာင္းမြန္ေအာင္အဆင့္ျမွင့္တင္မွဳေတြ ျပဳလုပ္ရပါမယ္။

၃။ အေျပာအဆုိညက္ေညာရည္မြန္ရမယ္။ ကိုယ္နဲ ့ပထမဆံုးေတြ႔ဆုံတဲ့ သူတစ္ေယာက္နဲ ့ေျပာဆိုဆက္ဆံရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စစေတြ႔ခ်င္းမွာ အရမ္းစီးပြားေရးဆန္ဆန္စကားေျပာျခင္းထက္ ကိုယ့္အေပၚကိုယံုၾကည္မႈရွိလာေအာင္ အရင္တည္ေဆာက္သင့္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာေစ်းကြက္မွာ တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္ ယံုၾကည္မႈကို ပိုျပီးအေလးအနက္ထားၾကတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ဘက္ကသာရုိးသားျပီးယုံၾကည္မႈကိုမပ်က္စီးေအာင္ေစာင့္ထိန္းမယ္္ဆုိရင္ ပိုေအာင္ျမင္ျပီး ကိုယ့္ Customer ေတြနဲ႔ၾကာရွည္လက္တြဲလုပ္နုိင္မွာ ျဖစ္တယ္။

အခုအေပၚက ေဖာ္ျပသြားတဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့ ေအာင္ျမင္တဲ့အေရာင္းသမားတုိင္း လုိက္နာက်င့္ုသံုးခဲ့တဲ့ အဓိကအခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ အေပၚကေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္ေလးေတြကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္ျပီး ထူးခြ်န္တဲ့အေရာင္းသမားေတြ ျဖစ္ၾကပါေစလို ့ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။