facebook tracking image

Connecting...

Banner Default Image

လက်ရှိအလုပ်မှာ လစာ (သို့) ရာထူးဘယ်လိုတိုးတောင်းကြမလဲ?

Mobile Default Image

29 Aug 17:00 by Chan Nyein Thura

Money 2696236 1920

(Zawgyi Version)

 

ကြၽန္ေတာ္ဒီေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးအေမးခံရတာမ်ားလို႔ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ Personal point of view အရ အေရးႀကီးမယ့္အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေသခ်ာ List လုပ္ၿပီး Sharing လုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ လစာ (သို႔) ရာထူးတိုးေတာင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ အရင္ဦးဆံုး ျပင္ဆင္စရာ႐ွိတာဦးစြာျပင္ဆင္ထားဖို႔လိုပါတယ္။ ဘာေတြျပင္ဆင္ထားရမလည္းဆိုတာေတြကို Dos and Don'ts tips ေလးေတြနဲ႔႐ွင္းျပေပးထားပါတယ္။ 

 

Dos

၁ ။ Market ထဲမွာ မိမိ Current ရေနတဲ့ Salary က နည္းေနလား၊ မ်ားေနလား ဒါမွမဟုတ္ ပံုမွန္ပဲလားဆိုတာကို Analysis အရင္လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ Realistic ျဖစ္တဲ့ Salary Increment Rate ကို သိဖို႔လိုအပ္လို႔ပါ။

၂ ။ ဘာေၾကာင့္ လစာ (သို႔) ရာထူးတိုးေပးဖို႔ ထိုက္တန္တယ္ဆိုတာကို တိက်ေသခ်ာတဲ့ Reason ႐ွိဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္႔ဘက္မွာ သင္႔ေတာ္တဲ႔အေၾကာင္းအရင္း ရွိေနဖို႔လုိပါတယ္။ 

၃ ။ တင္ျပတဲ့အခါ လွည့္ပတ္ေျပာေနတာထက္ Elevator Talk လိုမ်ိဳး ထိထိေရာက္ေရာက္က်စ္က်စ္လစ္လစ္နဲ႔ Confidence အျပည့္နဲ႔တင္ျပႏိုင္ဖို႔လည္းလိုပါတယ္။

၄ ။ No ဆိုတဲ့အေျဖကို ေမွၽာ္လင့္ထားပါ။ အကယ္၍ No ဆိုတဲ့အေျဖရခဲ့ရင္ေတာင္ မိမိရဲ႕ Emotion ကို Control လုပ္ပါ။ Professional ဆန္ဆန္ပဲ မိမိရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေမးဖို႔အခြင့္အေရး႐ွိရင္ႀကိဳးစားေမးပါ။ တစ္ခါတစ္ေလ မိမိရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ကို မိမိရဲ႕ Peers ေတြထက္ Superior ေတြကပိုျမင္ႏိုင္လို႔ပါ။ 

 

Don'ts

၁ ။ လူတိုင္းနီးပါးသိၿပီးသားျဖစ္တဲ့ အရိပ္၃ပါးနားလည္ဖို႔အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္ ကုိယ့္ရဲ႕ Superior က Stress မ်ားေနတဲ့အခ်ိန္ တစ္နည္းအားျဖင့္ Overworked ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သြားမေတာင္းဆိုတာအေကာင္းဆံုးပါပဲ

၂ ။ ေနာက္တစ္တစ္ခ်က္အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္က တစ္ျခား Colleague ေတြရဲ႕ Salary နဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးတိုးေတာင္းရပါတယ္ဆိုတဲ့ Reason မျပဳလုပ္မိဖို႔ပါပဲ။ Company တိုင္းမွာ Salary information ဆိုတာ Highly Confidential တစ္ခုအေနနဲ႔ သတ္မွတ္ထားၿပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ တိက်တဲ့ Reason မဟုတ္တဲ့အျပင္ ကံမေကာင္းရင္ မိမိရဲ႕ Colleague အတြက္ပါထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္

၃ ။ Face to Face Discussion လုပ္ရမွာေၾကာက္လို႔ Email ကေနပို႔တာတို႔ Letter ေရးၿပီးပို႔တာတို႔ဆိုတာေတြလည္းေ႐ွာင္က်ဥ္သင့္ပါတယ္။ Office တစ္ခုထဲမွာ အတူတူလုပ္ေနသူအဖို႔ Lack Of Confidence ျဖစ္တယ္လို႔ပဲ ယူဆပါတယ္။

Extra Tips အေနနဲ႔ မိမိ Company က ဘယ္လိုအခ်ိန္ေတြမွာ လစာ (သို႔) ရာထူးတိုးေပးေလ့႐ွိလည္းဆိုတာသိထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ Company ေတြရဲ႕ New Fiscal Year တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ရဲ႕ Financial year အစမွာ ဝန္ထမ္းေတြအတြက္ Appraisal ထိုင္ေလ့႐ွိပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေျပာခ်င္တာကေတာ့ " If you don't ask..the only thing you can get is No, at least when you ask you can get a chance of Yes " ဒီစကားေလးအတိုင္းပါပဲ…

 

(Unicode Version)

 

ကျွန်တော်ဒီမေးခွန်းနဲ့ ပတ်သက်ပြီးအမေးခံရတာများလို့ ကျွန်တော့်ရဲ့ Personal point of view အရ အရေးကြီးမယ့်အချက်တစ်ချို့ကို သေချာ List လုပ်ပြီး Sharing လုပ်ပေးလိုက်ပါတယ်။ပထမဦးဆုံးအနေနဲ့ လစာ (သို့) ရာထူးတိုးတောင်းတော့မယ်ဆိုရင် အရင်ဦးဆုံး ပြင်ဆင်စရာရှိတာဦးစွာပြင်ဆင်ထားဖို့လိုပါတယ်။ ဘာတွေပြင်ဆင်ထားရမလည်းဆိုတာတွေကို Dos and Don'ts tips လေးတွေနဲ့ရှင်းပြပေးထားပါတယ်။ 


Dos

၁ ။ Market ထဲမှာ မိမိ Current ရနေတဲ့ Salary က နည်းနေလား၊ များနေလား ဒါမှမဟုတ် ပုံမှန်ပဲလားဆိုတာကို Analysis အရင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ Realistic ဖြစ်တဲ့ Salary Increment Rate ကို သိဖို့လိုအပ်လို့ပါ။

၂ ။ ဘာကြောင့် လစာ (သို့) ရာထူးတိုးပေးဖို့ ထိုက်တန်တယ်ဆိုတာကို တိကျသေချာတဲ့ Reason ရှိဖို့ကလည်း အရေးကြီးတဲ့အချက်ပါပဲ။ ဒါကြောင့် ကိုယ့်ဘက်မှာ သင့်တော်တဲ့အကြောင်းအရင်း ရှိနေဖို့လိုပါတယ်။ 

၃ ။ တင်ပြတဲ့အခါ လှည့်ပတ်ပြောနေတာထက် Elevator Talk လိုမျိုး ထိထိရောက်ရောက်ကျစ်ကျစ်လစ်လစ်နဲ့ Confidence အပြည့်နဲ့တင်ပြနိုင်ဖို့လည်းလိုပါတယ်။

၄ ။ No ဆိုတဲ့အဖြေကို မျှော်လင့်ထားပါ။ အကယ်၍ No ဆိုတဲ့အဖြေရခဲ့ရင်တောင် မိမိရဲ့ Emotion ကို Control လုပ်ပါ။ Professional ဆန်ဆန်ပဲ မိမိရဲ့လိုအပ်ချက်တွေကို မေးဖို့အခွင့်အရေးရှိရင်ကြိုးစားမေးပါ။ တစ်ခါတစ်လေ မိမိရဲ့လိုအပ်ချက်ကို မိမိရဲ့ Peers တွေထက် Superior တွေကပိုမြင်နိုင်လို့ပါ။ 



Don'ts

၁ ။ လူတိုင်းနီးပါးသိပြီးသားဖြစ်တဲ့ အရိပ်၃ပါးနားလည်ဖို့အရမ်းအရေးကြီးပါတယ် ကိုယ့်ရဲ့ Superior က Stress များနေတဲ့အချိန် တစ်နည်းအားဖြင့် Overworked ဖြစ်နေတဲ့အချိန်မှာ သွားမတောင်းဆိုတာအကောင်းဆုံးပါပဲ

၂ ။ နောက်တစ်တစ်ချက်အရေးကြီးတဲ့အချက်က တစ်ခြား Colleague တွေရဲ့ Salary နဲ့နှိုင်းယှဉ်ပြီးတိုးတောင်းရပါတယ်ဆိုတဲ့ Reason မပြုလုပ်မိဖို့ပါပဲ။ Company တိုင်းမှာ Salary information ဆိုတာ Highly Confidential တစ်ခုအနေနဲ့ သတ်မှတ်ထားပြီးသားဖြစ်တဲ့အတွက် တိကျတဲ့ Reason မဟုတ်တဲ့အပြင် ကံမကောင်းရင် မိမိရဲ့ Colleague အတွက်ပါထိခိုက်စေနိုင်ပါတယ်

၃ ။ Face to Face Discussion လုပ်ရမှာကြောက်လို့ Email ကနေပို့တာတို့ Letter ရေးပြီးပို့တာတို့ဆိုတာတွေလည်းရှောင်ကျဉ်သင့်ပါတယ်။ Office တစ်ခုထဲမှာ အတူတူလုပ်နေသူအဖို့ Lack Of Confidence ဖြစ်တယ်လို့ပဲ ယူဆပါတယ်။

Extra Tips အနေနဲ့ မိမိ Company က ဘယ်လိုအချိန်တွေမှာ လစာ (သို့) ရာထူးတိုးပေးလေ့ရှိလည်းဆိုတာသိထားဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ အများအားဖြင့် Company တွေရဲ့ New Fiscal Year တစ်နည်းအားဖြင့် နှစ်တစ်နှစ်ရဲ့ Financial year အစမှာ ဝန်ထမ်းတွေအတွက် Appraisal ထိုင်လေ့ရှိပါတယ်။

နောက်ဆုံးအနေနဲ့ပြောချင်တာကတော့ " If you don't ask..the only thing you can get is No, at least when you ask you can get a chance of Yes " ဒီစကားလေးအတိုင်းပါပဲ…