facebook tracking image

Connecting...

Banner Default Image

စီးပွားရေးလုပ်ငန်းလုပ်တဲ့နေရာမှာ အဓိကအရေးအကြီးဆုံးဖြစ်တဲ့ အခြေခံအချက် ၅ ချက်

Mobile Default Image

03 Oct 17:00 by George Aung

Adeolu Eletu E7 R Lg Ujjazc Unsplash

(Unicode Version)

 

ယနေ့ခေတ်မြန်မာနိုင်ငံမှာရှိတဲ့ လူငယ်/လူရွယ်များ ကိုယ်ပိုင်လုပ်ငန်းကို စတင်ပြီးလုပ်လာတာကို တော်တော်များများတွေ့ရပါတယ်။ အခုကျွန်တော်ပြောပြပေးသွားမှာကတော့ မိမိရဲ့စီးပွားရေးလုပ်ငန်းလုပ်တဲ့နေရာမှာ အဓိကအရေးအကြီးဆုံးဖြစ်တဲ့ အခြေခံအချက် ၅ ချက်ပါ။ 

 

1. Value Creation

2. Marketing

3. Sales

4. Quality, Value Delivery

5. Finance

 

1. Value Creation

 

ပထမဆုံးအချက်က Value Creation ပါ။ မိမိလုပ်နေသောစီးပွားရေးက လူတွေပိုက်ဆံပေးပြီးဝယ်ချင်သောအရာတွေကိုထုတ်လုပ် ဝန်ဆောင်မှုပေးနေပါသလား? လူတွေရဲ့ ဝယ်လိုစိတ်ကိုတွန်းအားပေးနေတဲ့ အရာ ၂ ခုရှိပါတယ်။ 1. Convenient နဲ့ 2. Fidelity ပါ။ လူတွေက လွယ်လွယ်ကူကူရနိုင်တဲ့အရာတွေကို စိတ်ဝင်စားကြပါတယ်။ လက်ရှိမြန်မာနိုင်ငံမှာ Convenience Store တွေ အမြောက်အများပေါ်လာပါတယ်။ လူတွေဟာလက်ရှိအချိန်အတိုအတွင်း လွယ်လွယ်ကူကူသက်သက်သာသာနဲ့ ဝယ်ယူချင်ကြတဲ့လူတွေကြီးပါပဲ။

သင့်ရဲ့ထုတ်ကုန်ကလွယ်လွယ်ကူကူမရနိုင်သောအရာဆိုလျှင် နာမည်ကောင်းနဲ့ တိကျမှန်ကန်မှုအပေါ်လူတွေကစျေးကြီးပေးပြီး ဝယ်ယူလေ့ရှိပါတယ်။ လူတွေက ဇိမ်ခံကားတွေ, iPhone တို့ကိုစျေးကြီးပေးပြီး ဝယ်ယူကြရပါတယ်။ ဘာလို့စျေးကြီးပေးပြီးဝယ်ယူရလဲဆိုတော့ အဆင့်အတန်းရှိမှုနဲ့ တိကျမှန်ကန်မှုဆိုတဲ့ High-Fidelity ဂုဏ်သတ္တိရှိနေလို့ပါ။

 

2. Marketing

 

ဒုတိယအရေးကြီးဆုံးက သင့်လုပ်ငန်းရဲ့တန်ဖိုးထားမှုကို အရင်တည်ဆောက်ပါ။တည်ဆောက်ပြီးရင် လူတွေကိုဘာတည်ဆောက်ထားလဲဆိုတာချပြပါ။

အားလုံးသိကြတဲ့အတိုင်းပဲ 2006 April တုန်းက Apple ဟာ သူတို့ရဲ့ iPod ကို စကြေငြာခဲ့တဲ့ ဆောင်ပုဒ်လေးကို သိကြမှာပါ “1000 songs fit in your pocks” Marketing လုပ်တဲ့အခါမှာ ဒီဆောင်ပုဒ်လေးနဲ့ လူတွေကိုဆွဲဆောင်စေတာပါ။ အဲ့ဒါဟာ တတိယအဆင့်ကို ဖြစ်တဲ့ ရောင်းအားကိုတိုးတက်စေပါတယ်။

 

3. Sales

 

အရောင်းအဝယ်ပြုလုပ်ရာမှာ အဓိကကတော့ယုံကြည်မှုပါပဲ။ သင့်အနေနဲ့ ကုန်ပစ္စည်းချည်းပဲမရောင်းဘဲ သင့်ရဲ့ Company ရဲ့ Image တွေကိုပါထည့်ရောင်းသင့်ပါတယ်။ သူစိမ်းတစ်ယောက်က သင့်ကိုသူ့မှာရှိတဲ့ ပိုက်ဆံ ၁၀၀၀၀ တန်နဲ့ သင့်ဆီမှာရှိတဲ့ ၁၀၀၀ တန်နဲ့လဲရအောင်လို့လာပြောရင် သင်လဲနိုင်မှာလား? ဒီလူစိတ်မှမှန်သေးရဲ့လား ဒါမှမဟုတ်လူလိမ်လားဆိုပြီး သင်ဟာ အဝေးကိုထွက်ပြေးသွားမှာက အသေအချာပါ။ ဒါပေမယ့် အဲ့သူစိမ်းနေရာမှာ သင့်သူငယ်ချင်းအသိမိတ်ဆွေဆိုရင်တော့ သင်ယုံကြည်တာကြောင့် ပျော်ပျော်ကြီးလဲလိုက်မှာပါ။

ထိုနည်းတူစွာသင်တစ်ခုခုလုပ်တော့မယ်ဆို သင့်သူငယ်ချင်းတွေ အသိမိတ်ဆွေတွေကိုမေးလေ့ရှိိမှာပါ။ ဥပမာ - ဘယ်စားသောက်ဆိုင်ကတော့ စားလို့ကာင်းလဲဆိုတာမျိုးပေါ့။ သူငယ်ချင်းက Recommend ပေးတဲ့ဆိုင်မှာသွားစားဖြစ်ကြတာများပါတယ်။ ဒါတွေဟာ လူတွေက အရောင်းအဝယ်ပြုလုပ်တဲ့အခါ ကိုယ်လိုချင်တဲ့ အရည်အသွေးကိုရဖို့ ယုံကြည်မှုရမှသာ အရောင်းအဝယ်ကိုပြုလုပ်ကြပါတယ်။

 

4. Quality, Value Delivery

 

မျော်လင့်သောအရေအသွေးထက်သာလွန်ပိုကောင်းသော အရည်အသွေးကိုပေးပါ။ မှန်းချက်နဲ့နှမ်းထွက်ကိုက်ဖို့လိုပါတယ်။ Customer ကိုစိတ်ကျေနပ်စေချင်တယ်ဆိုလျှင် သူတို့မျှော်လင့်တာထက်ပိုသော Quality ကိုပေးနိင်အောင်ကြိုးစားပါ။ ဒါဆိုရင်တော့ သင့်ဆီဒုတိယတစ်ခါထပ်လာဖို့ ဝန်မလေးပါဘူး။ ထို့အပြင် သူ့ရဲ့မိတ်ဆွေ သူငယ်ချင်းတွေကို ပြန်ပြောပြမှာသေချာပါတယ်။ ဝယ်သူအသစ်ရအောင်လုပ်တာထက် လက်ရှိဝယ်သူကိုထိန်းထားရတာပိုခက်ခဲပါတယ်။ ပြီးတော့အပြိုင်ဆိုင်များတဲ့ယနေ့ခေတ်မှာ Value Delivery က ပိုပြီး အရေးကြီးဆုံးဖြစ်လာပါတယ်။

 

5. Finance

 

နောက်ဆုံးအရေးကြီးဆုံးက Company ရဲ့ဘဏ္ဏာရေးပါ။ သင့်လုပ်ငန်းရဲ့ ဝင်ငွေဟာ သူံးငွေထက် ပိုများနေဖို့လိုပါတယ်။ အားလုံးသိကြတဲ့ “MC Donald” ရဲ့ Founder ဖြစ်တဲ့ Richard က ဆိုင်ခွဲတွေကိုဖွင့်ပြီးတဲ့အချိန်မှာ အိမ်နဲ့ခြံကိုအပေါင်ရှုံးသွားပါတယ်။ အောင်မြင်ရဲ့သားနဲ့ ဘာလို့ ဒီလိုဖြစ်ရတာလဲ? ဒါကရှင်းပါတယ်။ ထွက်ငွေက ဝင်ငွေကပို်ိများနေလို့ပါ။ သင့်ရဲ့ ထုတ်ကုန်က ရောင်းအားကောင်းနေပါလျက် နာမည်ကောင်းရနေပါသော်လည်း ကုန်ကျစရိတ်ကို နှုတ်လိုက်ရင် အမြတ်နည်းနည်းဒါမှမဟုတ် အရင်းပဲကျန်လျှင် ကုန်ကျစရိတ်တွေလျှော့မလား?  ဒါမှမဟုတ်တခြားသေချာနည်းလမ်းရှာပြီး ကုန်ကျစရ်တ်တွေကိုလျှော့ချပါ။

နောက်ဆုံးကြောင်းအရာအနေနဲ့ ပြောချင်တာကတော့ စီးပွားရေးလုပ်တယ်ဆိုတာက အရာအားလုံးကိုသိနေရမယ်လို့ မဆိုလိုပါဘူး။ လိုအပ်သောအချိန််မှာ လိုအပ်သောမေးခွန်ကိုမေးပြီး ပြန်လည်ပြုပြင်ရတာပါတဲ့...

 
(ZawGyi Version)

ယေန႔ေခတ္ျမန္မာနိုင္ငံမွာရွိတဲ့ လူငယ္/လူ႐ြယ္မ်ား ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းကို စတင္ၿပီးလုပ္လာတာကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ့ရပါတယ္။ အခုကၽြန္ေတာ္ေျပာျပေပးသြားမွာကေတာ့ မိမိရဲ႕စီးပြားေရးလုပ္ငန္းလုပ္တဲ႔ေနရာမွာ အဓိကအေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ႔ အေျခခံအခ်က္ ၅ ခ်က္ပါ။ 

1. Value Creation

2. Marketing

3. Sales

4. Quality, Value Delivery

5. Finance

 

1. Value Creation

ပထမဆံုးအခ်က္က Value Creation ပါ။ မိမိလုပ္ေနေသာစီးပြားေရးက လူေတြပိုက္ဆံေပးၿပီးဝယ္ခ်င္ေသာအရာေတြကိုထုတ္လုပ္ ဝန္ေဆာင္မွဳေပးေနပါသလား? လူေတြရဲ႕ ဝယ္လိုစိတ္ကိုတြန္းအားေပးေနတဲ႔ အရာ ၂ ခုရွိပါတယ္။ 1. Convenient နဲ႔ 2. Fidelity ပါ။ လူေတြက လြယ္လြယ္ကူကူရနိုင္တဲ့အရာေတြကို စိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္။ လက္ရွိျမန္မာနိုင္ငံမွာ Convenience Store ေတြ အေျမာက္အမ်ားေပၚလာပါတယ္။ လူေတြဟာလက္ရွိအခ်ိန္အတိုအတြင္း လြယ္လြယ္ကူကူသက္သက္သာသာနဲ႔ ဝယ္ယူခ်င္ၾကတဲ့လူေတြႀကီးပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ထုတ္ကုန္ကလြယ္လြယ္ကူကူမရနိုင္ေသာအရာဆိုလၽွင္ နာမည္ေကာင္းနဲ႕ တိက်မွန္ကန္မႈအေပၚလူေတြကေစ်းႀကီးေပးၿပီး ဝယ္ယူေလ႔ရွိပါတယ္။ လူေတြက ဇိမ္ခံကားေတြ, iPhone တို႔ကိုေစ်းႀကီးေပးၿပီး ဝယ္ယူၾကရပါတယ္။ ဘာလို႔ေစ်းႀကီးေပးၿပီးဝယ္ယူရလဲဆိုေတာ့ အဆင့္အတန္းရွိမႈနဲ႔ တိက်မွန္ကန္မွုဆိုတဲ့ High-Fidelity ဂုဏ္သတိၱရွိေနလို့ပါ။

 

2. Marketing

ဒုတိယအေရးႀကီးဆံုးက သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕တန္ဖိုးထားမွဳကို အရင္တည္ေဆာက္ပါ။တည္ေဆာက္ၿပီးရင္ လူေတြကိုဘာတည္ေဆာက္ထားလဲဆိုတာခ်ျပပါ။အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ 2006 April တုန္းက Apple ဟာ သူတို့ရဲ႕ iPod ကို စေၾကျငာခဲ့တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေလးကို သိၾကမွာပါ “1000 songs fit in your pocks” Marketing လုပ္တဲ့အခါမွာ ဒီေဆာင္ပုဒ္ေလးနဲ႔ လူေတြကိုဆြဲေဆာင္ေစတာပါ။ အဲ့ဒါဟာ တတိယအဆင့္ကို ျဖစ္တဲ့ ေရာင္းအားကိုတိုးတက္ေစပါတယ္။

 

3. Sales

အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္ရာမွာ အဓိကကေတာ့ယံုၾကည္မႈပါပဲ။ သင့္အေနနဲ႔ ကုန္ပစၥည္းခ်ည္းပဲမေရာင္းဘဲ သင့္ရဲ့ Company ရဲ့ Image ေတြကိုပါထည့္ေရာင္းသင့္ပါတယ္။ သူစိမ္းတစ္ေယာက္က သင့္ကိုသူ႕မွာရွိတဲ့ ပိုက္ဆံ ၁၀၀၀၀ တန္နဲ႔ သင့္ဆီမွာရွိတဲ့ ၁၀၀၀ တန္နဲ႔လဲရေအာင္လို႔လာေျပာရင္ သင္လဲႏိုင္မွာလား? ဒီလူစိတ္မွမွန္ေသးရဲ႕လား ဒါမွမဟုတ္လူလိမ္လားဆိုၿပီး သင္ဟာ အေဝးကိုထြက္ေျပးသြားမွာက အေသအခ်ာပါ။ ဒါေပမယ္႔ အဲ႔သူစိမ္းေနရာမွာ သင့္သူငယ္ခ်င္းအသိမိတ္ေဆြဆိုရင္ေတာ႔ သင္ယံုၾကည္တာေၾကာင္႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးလဲလိုက္မွာပါ။ထိုနည္းတူစြာသင္တစ္ခုခုလုပ္ေတာ့မယ္ဆို သင့္သူငယ္ခ်င္းေတြ အသိမိတ္ေဆြေတြကိုေမးေလ့ရွိိမွာပါ။ ဥပမာ - ဘယ္စားေသာက္ဆိုင္ကေတာ႔ စားလို႔ကာင္းလဲဆိုတာမၽိဳးေပါ့။ သူငယ္ခ်င္းက Recommend ေပးတဲ့ဆိုင္မွာသြားစားျဖစ္ၾကတာမၽားပါတယ္။ ဒါေတြဟာ လူေတြက အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္တဲ့အခါ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အရည္အေသြးကိုရဖို႔ ယံုၾကည္မႈရမွသာ အေရာင္းအဝယ္ကိုျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။

 

4. Quality, Value Delivery

ေမ်ာ္လင့္ေသာအေရအေသြးထက္သာလြန္ပိုေကာင္းေသာ အရည္အေသြးကိုေပးပါ။ မွန္းခ်က္နဲ့နွမ္းထြက္ကိုက္ဖို႔လိုပါတယ္။ Customer ကိုစိတ္ေက်နပ္ေစခ်င္တယ္ဆိုလၽွင္ သူတို႔ေမၽွာ္လင့္တာထက္ပိုေသာ Quality ကိုေပးနိင္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သင့္ဆီဒုတိယတစ္ခါထပ္လာဖို႔ ဝန္မေလးပါဘူး။ ထို့အျပင္ သူ႔ရဲ့မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ျပန္ေျပာျပမွာေသခ်ာပါတယ္။ ဝယ္သူအသစ္ရေအာင္လုပ္တာထက္ လက္ရွိဝယ္သူကိုထိန္းထားရတာပိုခက္ခဲပါတယ္။ ၿပီးေတာ့အၿပိဳင္ဆိုင္မ်ားတဲ့ယေန႔ေခတ္မွာ Value Delivery က ပိုၿပီး အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္လာပါတယ္။

 

5. Finance

ေနာက္ဆံုးအေရးႀကီးဆံုးက Company ရဲ႕ဘဏၰာေရးပါ။ သင့္လုပ္ငန္းရဲ့ ဝင္ေငြဟာ သံူးေငြထက္ ပိုမ်ားေနဖို့လိုပါတယ္။ အားလံုးသိၾကတဲ့ “MC Donald” ရဲ့ Founder ျဖစ္တဲ့ Richard က ဆိုင္ခြဲေတြကိုဖြင့္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အိမ္နဲ့ၿခံကိုအေပါင္ရွံုးသြားပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ရဲ့သားနဲ့ ဘာလို့ ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲ? ဒါကရွင္းပါတယ္။ ထြက္ေငြက ဝင္ေငြကပို္ိမ်ားေနလို႔ပါ။ သင့္ရဲ့ ထုတ္ကုန္က ေရာင္းအားေကာင္းေနပါလၽက္ နာမည္ေကာင္းရေနပါေသာ္လည္း ကုန္က်စရိတ္ကို ႏႈတ္လိုက္ရင္ အျမတ္နည္းနည္းဒါမွမဟုတ္ အရင္းပဲက်န္လၽွင္ ကုန္က်စရိတ္ေတြေလၽွာ႔မလား?  ဒါမွမဟုတ္တျခားေသခ်ာနည္းလမ္းရွာၿပီး ကုန္က်စရ္တ္ေတြကိုေလၽွာ႔ခ်ပါ။

ေနာက္ဆံုးေၾကာင္းအရာအေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ႔ စီးပြားေရးလုပ္တယ္ဆိုတာက အရာအားလံုးကိုသိေနရမယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ လိုအပ္ေသာအခ်ိန္္မွာ လိုအပ္ေသာေမးခြန္ကုိေမးၿပီး ျပန္လည္ျပဳျပင္ရတာပါတဲ့...