facebook tracking image
Why You Should Avoid Bad Mouthing in the Workplace
Workplace Etiquettes

Why You Should Avoid Bad Mouthing in the Workplace

လုပ်ငန်းခွင်မှာ ဆင်ခြင်သင့်တဲ့ Bad Mouthing လုပ်ခြင်း

Client နဲ့ Customer တွေကို Bad Mouthing လုပ်ခြင်းက ကိုယ့်ရဲ့ Professionalism ကိုဘယ်လောက်ထိ ဆိုးကျိုးတွေ သက်ရောက်နိုင်မလဲ?


ဒီ Blog ကတော့ Sales Professional တွေအတွက် အဓိကရည်ရွယ်ပါတယ်။ လုပ်ငန်းခွင်ထဲမှာ ရာထူးနဲ့ အရည်အချင်းမကိုက်ညီတဲ့ ပြဿနာဟာ တစ်နည်းမဟုတ်တစ်နည်း ကြုံတွေ့ကြရပါတယ်။ တချို့က လက်ရှိရာထူးထက်မြင့်တဲ့နေရာမှာ ရှိသင့်တယ်လို့ မြင်ကြတဲ့အထိတော်ပြီး၊ တချို့က ကိုယ့် JD တွေတောင် သိရဲ့လားလို့ မှတ်ချက်ချရတဲ့အထိ သိသိသာသာ လွဲနေတတ်ပါတယ်။ ရာထူးငယ်ရင် သိပ်ပြဿနာမရှိသေးပေမယ့်၊ ရာထူးကြီးပြီး ကိုယ်တာဝန်ယူထားတာကို မလုပ်နိုင်တဲ့အခါ၊ ချို့ယွင်းချက်တစ်ခုခု၊ အကျင့်တစ်ခုခု ရှိနေတဲ့အခါ ကျွန်‌တော်တို့ဟာ ပိုပြီး Judge လုပ်မိတတ်ကြပါတယ်။ တစ်နည်းပြောရရင်တော့ အထင်သေးတာမျိုး၊ မကောင်းပြောတာမျိုးပေါ့။ ဥပမာ .. "ဟင် Director လည်း ပြောသေးတယ် ဒါလေးတောင် မသိဘူး"၊ "သူတို့ရုံးက Manager ကလည်း အပေါက်ဆိုးတဲ့အပြင်၊ ရုပ်ကလည်း ဆိုးသေး"၊ "အဲဒီတစ်ယောက်ပေါ့၊ အရမ်း နှာဘူးတာ၊ ချောချောလေးတွေမှ ပရောဂျက် ချပေးတာ" စသဖြင့်ပေါ့ မကုန်နိုင် မခန်းနိုင် ပြောတတ်ကြတဲ့အထဲက တချို့ကို ဖော်ပြပေးတာ ဖြစ်ပါတယ်။ တစ်ဖက်သားကို ဝေဖန်သုံးသပ်မိတာက အပြစ်မဟုတ်ပေမယ့် ထုတ်‌ဖော်ပြောဆိုလိုက်ခြင်းဟာ ဘယ်လို အကျိုးဆက်တွေကို ဖြစ်လာနိုင်စေသလဲဆိုတာ ဆက်ပြောပြပါမယ်။

အလုပ်နဲ့ ပတ်သက်ရာပတ်သက်ကြောင်း ဆက်ဆံရတဲ့အခါ လူတိုင်းဟာ လူကြီးလူကောင်း ဖြစ်လိမ့်မယ်လို့ မျှော်လင့်လို့ မရပါဘူး။ အလကားနေရင်း အော်ဟောက်ချင်တဲ့သူ၊ Blame လုပ်ချင်တဲ့သူ၊ အနိုင်ကျင့်ချင်တဲ့သူ၊ ပါဝါပြချင်တဲ့သူ စသဖြင့် အများကြီးတွေ့ရမှာပါ။ လူ့သဘာဝအရ မကောင်းတာတစ်ခုခု ဆိုရင် (ကိုယ်နဲ့ ဆိုင်ဆိုင်၊ မဆိုင်ဆိုင်) ပိုပြောချင်၊ Share ချင်တတ်ကြပါတယ်။ ဒါပေမယ့် Work Ethics ရှိတဲ့ Business Professional တစ်ယောက်အဖြစ် ရပ်တည်ဖို့ ဆန္ဒရှိတယ်ဆိုရင်တော့ သေချာပေါက် ဒါကို ဆင်ခြင်ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ တကယ်လို့ အလုပ်ထဲမှာ တခြားတစ်ယောက်ယောက်ကို ပြောပြချင်တာဆိုရင်တော့ Facts တွေပဲ ပြောပါ။ ဖြစ်နိုင်ရင် Emotions တွေ သိပ်မပြောပါနဲ့။ ဥပမာ - "ဒီ Customer ကတော့ တော်တော် နားဝေးတာပဲ၊ ဒီမှာ ဒီလို ရှင်းပြထားတာကို မတွေ့ဘဲ ငါ့ကို ပြန်လာမေးနေတယ်၊ တကယ် အာရုံဘဲ၊ Stupid ဖြစ်လိုက်တာ၊ စိတ်ညစ်တယ်ကွာ" ဆိုတဲ့ အပြောမှာ Emotions နဲ့ Fact ကို အလွယ်တကူ ခွဲထုတ်နိုင်ပါတယ်။ "Every wall has ears" ဆိုတဲ့အတိုင်း၊ မထင်မှတ်ပဲ တစ်ဖက်က ပြန်သိသွားခြင်းမျိုးဟာ နောက်ပိုင်း ဆက်ဆံရေးတည်ဆောက်တဲ့နေရာမှာ အတော်ကို ခက်ခဲစေပါတယ်။

နောက်တစ်ချက်ကတော့ အခုလို Stay Home ကာလမှာ အားလုံးဟာ ဖုန်းနဲ့ပဲ များသောအားဖြင့် ဆက်သွယ်ကြရပါတယ်။ ဖုန်းအများစုဟာ Recording လုပ်လို့ရတယ်ဆိုတာလည်း သတိရစေချင်ပါတယ်။ အလုပ်နဲ့ဆိုင်တဲ့ ဖုန်းတိုင်းဟာ Record လုပ်နေတယ်ဆိုတဲ့ ခံယူချက်မျိုးနဲ့ ကိုယ်ပြောတဲ့ စကားတိုင်းဟာ Company ကို ကိုယ်စားပြုပြီး Professional ဆန်နေရပါမယ်။ နောက်ပြီး ဖုန်းမချမိသေးဘဲ ကိုယ့်ဖက်က မကျေနပ်တာ တစ်ခုခု ပြောမိတာမျိုး၊ အလုပ်က Virtual Group တွေထဲမှာ Public Chat နဲ့ Private Chat ကို မှားပို့မိတာမျိုးပေါ့ စသဖြင့် ဖြစ်တတ်ပါတယ်။ ကိုယ့်ဖက်က ဆင်ခြင်ထားတဲ့အခါ ဒီလို မတော်တဆမျိုးတွေ မဖြစ်အောင် ရှောင်ကြဉ်လို့ရပါတယ်။

နောက်ဆုံးတစ်ချက်ကတော့ ကိုယ့် Team ရဲ့ Client အပေါ်မှာထားတဲ့ သဘောထားနဲ့ Respect ကို ထိခိုက်စေပါတယ်။ သူတို့အနေနဲ့ "ငါတို့ မန်နေဂျာတောင်မှ အဲ႔ဒီ Client မကောင်းကြောင်း တစ်ချိန်လုံးပြောနေတာ ငါတို့လည်း သိပ်ဂရုစိုက်မနေတော့ပါဘူး" ဆိုတာမျိုး ဖြစ်လာနိုင်ပါတယ်။ ပြီးတော့ တစ်ခုခုမှားတဲ့အခါ Client ကိုပဲ အရင် အပြစ်တင်မိတာမျိုး ဖြစ်တတ်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် တကယ်တမ်း ပြန်စစ်ဆေးတဲ့အခါ ကိုယ့်ဖက်က မှားနေတာမျိုး ကြုံရတဲ့အခါ ပိုပြီးမျက်နှာပူရတဲ့အဖြစ်မျိုး ရှိနိုင်ပါတယ်။ ကိုယ်က Team တစ်ခုကို ဦးဆောင်နေရတဲ့ သူမျိုးဆိုရင် ဒီအချက်ကို အထူးသတိထားရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။

အထက်မှာ ဖော်ပြခဲ့တဲ့ အကြောင်းအရာတွေကို သတိထားပြီး Control လုပ်နိုင်မယ်ဆိုရင် ကိုယ့်ရဲ့ Emotional Quotient ကလည်း မြင့်လာမှာ ဖြစ်သလို၊ အလုပ်ထဲက Career Professionalism ကိုလည်း ပိုပြီး ထိန်းသိမ်းထားနိုင်မှာ ဖြစ်ကြောင်း အကြံပြုလိုက်ရပါတယ်။

Share this blog

5 Basic Etiquettes to Follow During a Business Call
5 Basic Etiquettes to Follow During a Business Call
Published 7 September 2016
Being Professional—What Does That Actually Look Like?
Being Professional—What Does That Actually Look Like?
Published 21 April 2020
Companies and Staff Damaged by Social Media
Companies and Staff Damaged by Social Media
Published 9 July 2016